Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
-
 
- -
  - |
 
     
-  

.

 

Η δναμη του Σαμψν και η ακρωση της.

Ο Σαμψν ταν ρωας/σωτρας του Λαο του Ισραλ, στον οποο ο Θες χρισε ακατανκητη μυκ δναμη υπ τον ρο τι δεν θα κορευε ποτ τα μαλλι του. Χρησιμοποιντας οι Ισραηλτες τη δναμη του Σαμψν, ουσιαστικ τη δναμη των μαλλιν του Σαμψν, κατατρπωσαν τους Φιλισταους, που ταν o μεγλος εχθρς τους.

Μετ απ επανειλημμνες ττες τους, οι Φιλισταοι κατλαβαν πως δεν θα μποροσαν να νικσουν τους Ισραηλτες, εν δεν βρισκαν την αιτα της υπερφυσικς δναμης του Σαμψν και τον τρπο ακρωσης της. Τη σημαντικ αυτ αποστολ την ανθεσαν στην πολ μορφη και σξι συμπατριτισσα τους Δαλιδ[i].

Η Δαλιδ κατφερε να μθει, απ τον διο τον Σαμψν, τι πηγ / αιτα της δναμης του ταν τα ακορευτα μαλλι του και στη συνχεια να τον κουρψει, ακυρνοντας τσι την υπερφυσικ δναμη του. Ο κουρεμνος Σαμψν ταν τρα νας εκολος αντπαλος για τους Φιλισταους· τον τφλωσαν και τον βαλαν στη φυλακ πιστεοντας τι ταν πλον οριστικ ανσχυρος. μως πεσαν ξω γιατ η πηγ της δναμης του Σαμψν ταν τα μαλλι του και χι τα μτια του. Μετ απ λγο χρνο, θλησαν να δεξουν στο λα τι κατφεραν να κνουν στον λλοτε ανκητο Σαμψν και τον μετφεραν στο να για να ιδον οι πολτες την κατντια του. Αυτ μως αποτλεσε τραγικ λθος. Ο Σαμψν, αν και τυφλς, ξαναβρκε τη δναμη του γιατ τα μαλλι του εχαν τρα μεγαλσει. χοντας την παλι δναμη ο Σαμψν γκρμισε τις κολνες του Ναο, φωνζοντας το γνωστ «Αποθαντω η Ψυχ μου μετ των Αλλοφλων».

Συμπρασμα: Οι Φιλισταοι τιμωρθηκαν σκληρ γιατ ξχασαν την πραγματικ αιτα της δναμης του Σαμψν.

Η δναμη του Ελληνικο πολιτικο κατεστημνου και η ακρωση του.

Το πολιτικ σστημα της αντιπροσωπευτικς Δημοκρατας των Ελλνων, απκτησε υπερβολικ μεγλη θεσμικ δναμη, παρμοια με τη μυκ δναμη του Σαμψν. Με αυτ την υπερβολικ δναμη, οι εκλεγμνοι ρχοντες μποροσαν να παρνουν ποιες αποφσεις θελαν· μποροσαν να παρνουν αποφσεις που δεν υπηρετοσαν το συμφρον των πολιτν, αλλ το κομματικ /και το προσωπικ τους συμφρον.

Οι αποφσεις προθησης του κομματικο συμφροντος , οι αποφσεις δηλαδ για την αγορ ψφων στις επμενες εκλογς, θεωρονταν, λγο –πολ, θεμιτς. Οι αποφσεις προθησης προσωπικν συμφερντων των αρχντων, θεωρονταν μεν παρνομες και ανθικες, αλλ με τους νμους και καννες που οι διοι εχαν θεσμοθετσει, πολ δσκολα μποροσε να αποδειχθε τι γινε παρανομα και πιο δσκολα αυτ να τιμωρηθε. Να μερικ ττοια παραδεγματα προθησης κομματικν και προσωπικν συμφερντων εις βρος των συμφερντων του συνλου των πολιτν:

· Οι διορισμο στο δημσιο τομα, δεν γινταν με κριτριο την κλυψη των πραγματικν αναγκν αυτο, αλλ με κριτριο την μεγιστοποηση των κομματικν /και των προσωπικν συμφερντων. Αυτ εχε σαν αποτλεσμα την διγκωση του δημσιου με ταυτχρονη λλειψη προσωπικο σε τομες του με πραγματικς ανγκες. Πρτα τα συμφροντα του κμματος· τα λλα πονται.

· Η εξλιξη των εργαζομνων στο δημσιο τομα εξαρτιταν πρωτστως απ την αφοσωση και προσφορ τους στο κμμα και χι απ την εργατικτητα, την απδοση και το θος τους. Αυτ δημιοργησε στους εργαζμενους την πεποθηση τι στο δημσιο αμεβεται η προσφορ στα κμματα και χι η εργασα· η εργασα τιμωρεται . Οι συνπειες απ αυτς τις αποφσεις ευνητες και γνωστς.

· Πολλ ργα και προμθειες του Δημοσου αποφασζονταν με κριτριο το κομματικ το προσωπικ συμφρον των αρχντων και χι το δημσιο συμφρον.

· Η διαχεριση των χρημτων των πολιτν, δεν εχε ως στχο την υπηρτηση του δημοσου συμφροντος. Οι δαπνες για αμοιβς συμβολων, για μετακινσεις των κυβερνντων, για επιχορηγσεις ΜΜΕ, για επιδοτσεις διαφρων οργανσεων, συνιστοσαν ανεθυνη σπατλη πριγκπων και χι διαχεριση χρημτων των πολιτν απ εκπροσπους τους· δε συνιστοσαν δαπνες σε αρμονα με αυτς για την αμοιβ εργασας των απλν πολιτν. Για τους πργκιπες και τους μεσους συνεργτες τους, δεν σχυαν αυτ που σχυαν για τους απλος πολτες.

· Η προστασα των απλν πολιτν απ εγκληματικς πρξεις, δεν ταν δια με την προστασα των ανθρπων που τυπικ ουσιαστικ αποτελον το πολιτικ σστημα της εξουσας. Στην πρξη, οι απλο πολτες δεν εχαν, στω εχαν ελχιστη, προστασα σε σγκριση με αυτ των ανθρπων του πολιτικο συστματος. Το «Υπουργεο Προστασας του Πολτη» , παρ το ηχηρ σε μηνματα νομα του, ουσιαστικ εχε σαν ργο την προστασα των ανθρπων του πολιτικο συστματος και χι την προστασα των απλν πολιτν.

Αιτα αυτς της υπερβολικς, παρλογης και ανθικης δναμης του κατεστημνου της εξουσας, δεν εναι ββαια τα ακορευτα μαλλι των σημερινν αρχντων, αλλ οι θεσμο του πολιτικο συστματος που οι εκλεγμνοι ρχοντες - για το καλ των πολιτν, αλλ απουσα των πολιτν - σχεδασαν και αποφσισαν.

Αιτα εναι η ουσιαστικ απογμνωση των πολιτν απ την εξουσα που τους δρισε η Φση και χι το Κρτος, πως κποιοι ισχυρζονται.

Αιτα εναι η αξηση της κοινωνικς εντροπας του συστματος, που νομοτελειακ ταυτζεται με αξηση της αποδμησης του.

Σημαντικ χαρακτηριστικ εναι τι, αυτ η αποδμηση δημιουργθηκε με την συστηματικ παρβαση απ τους ρχοντες, του πνεματος αλλ χι και του γρμματος των θεσμν. Οι αμφσημοι και φλαροι θεσμο που σκπιμα δημιοργησαν οι ρχοντες, οδγησαν στην ακλουθη ανατροπ αξιν: παψε να χει σμερα αξα το ΤΙ λμε αλλ το ΠΩΣ το λμε· παψε να χει αξα η πολιτικ αλλ η επικοινωνιακ πολιτικ.

Κτω απ αυτς τις συνθκες, πραγματοποιθηκε με το πρασμα των χρνων σημαντικ αλλαγ του σττους, τσο των πολιτν, σο και των εκλεγμνων αρχντων. Ο «εξουσιζων , εξουσιαζμενος και υπεθυνος πολτης» της αυθεντικς, της αρχαιοελληνικς Δημοκρατας, μετασχηματσθηκε σε πελτη και οπαδ των εκλεγμνων αρχντων, εν οι ρχοντες απ υπηρτες και δικονοι της εξουσας των πολιτν, μετασχηματστηκαν σε πργκιπες μοναρχικν συστημτων. Οι «νοι πργκιπες», θεωρητικ δεν κληρονομοσαν απ τους γονες την πριγκιπικ ιδιτητα αλλ στην πρξη την κληρονομοσαν. Παραδεγματα και ονματα δε λμε.

Η σημεριν κρση, οι αιτες της και η υπρβαση της.

Την περοδο αυτ βινουμε μια βαθει κρση σε λους σχεδν τους τομες· στην οικονομα, την ασφλεια της ζως και της περιουσας των πολιτν, την παιδεα, τη λειτουργα του κρτους, την απονομ δικαιοσνης, την παροχ υπηρεσιν υγεας, την…., την…

Απ το σνολο αυτν των κρσεων, οι περισστεροι νθρωποι πιστεουν τι η κυραρχη κρση εναι η οικονομικ. μως αυτ το συμπρασμα εναι λθος γιατ μεταξ των κρσεων υπρχει ισχυρ αλληλεπδραση και ανατροφοδτηση· η μια κρση δημιουργε και μεγεθνει την λλη. Ανγκη συνεπς εναι να βρομε τη μητρα, τη βαθτερη αιτα, αυτν των κρσεων και να την ακυρσουμε.

Ποια μως εναι η βαθτερη αιτα, η μητρα λων αυτν των κρσεων ;

Οι περισστεροι νθρωποι πιστεουν τι εναι οι λαθεμνες επιλογς των πολιτν για την ανδειξη των αρχντων μας και τι η υπρβαση των κρσεων θα επιτευχθε με την εκλογ αρχντων που διαθτουν μεγλες πνευματικς και ηθικς δυνμεις. Αυτ μως η θεωρητικ λογικ ποψη, στην πρξη εναι ουτοπικ στω πολ δσκολη. Η κατ προτεραιτητα προθηση των ιδων συμφερντων, αποτελε εγγενς χαρακτηριστικ, φυσικ χαρακτηριστικ των ανθρπων· ο παππς βλογει πρτα τα γνια του, λει ο λας μας.

Αυτ η πραγματικτητα μας υποχρενει να δεχθομε τι στην πρξη η πραγματικ αιτα των κρσεων βρσκεται στα εγγεν χαρακτηριστικ του πολιτικο μας συστματος, το οποο εναι δημιοργημα του ανθρπου και χι στα φυσικ χαρακτηριστικ των ανθρπων, που εναι δημιοργημα της Φσεως και της Θες Ανγκης.

πως γνωρζουμε, τα χαρακτηριστικ των μβιων ντων, συνεπς και των ανθρπων, αλλζουν (μεταλλσσονται) με βραδες δαρβινικο τπου διαδικασες, που σκοπεουν να εξασφαλσουν την επιβωση των ανθρπων στο υπρχον περιβλλον. Αντθετα τα χαρακτηριστικ των ανθρωπογενν συστημτων αλλζουν ευκολτερα και γρηγορτερα . Γνωρζουμε ακμη τι το εκστοτε ισχον σστημα σκησης της εξουσας, αποτελε το κρισιμτερο περιβλλον/ατια μεταλλαγς – προς το καλτερο το χειρτερο – των πνευματικν και ηθικν χαρακτηριστικν των ανθρπων.

μως οι νθρωποι δεν πιστεουν σε αυτ τη λογικ· πιστεουν τι η υπρβαση της κρσεως μπορε να πραγματοποιηθε με την αλλαγ των φυσικν χαρακτηριστικν των ανθρπων που ασκον την εξουσα και χι με την αλλαγ των βασικν θεσμν του πολιτεματος· με την ριζικ αλλαγ του Συντγματος[ii].

Αυτ η επιλογ προφανς δεν εναι τυχαα, αλλ εναι το σκπιμο δημιοργημα αυτν που τα συμφροντα τους ταυτζονται με τη διατρηση του σημερινο συστματος.

Παρδειγμα ττοιας επιδωξης εναι η δημιουργα καθεστηκυας ποψης τι το μεζον πρβλημα της οικονομικς κρσης που περνμε, εναι η παραμον μας στο ευρ επιστροφ μας στη δραχμ. Παρ’ τι αναγνωρζουμε πλρως τη σοβαρτητα αυτς της επιλογς, νομζουμε τι το μεζον πρβλημα δεν εναι αυτ τατη η επιλογ, αλλ ο τρπος διαχερισης της ποιας επιλογς. Αυτς μως ο τρπος εξαρτται πρωτστως, απ τα χαρακτηριστικ του πολιτικο συστματος και χι απ τα χαρακτηριστικ ενς κομματικο αρχηγο.

Μακρι να κατανοσουμε τη πραγματικ αιτα της κρσεως και να την ακυρσουμε οριστικ κνοντας εκενες τις αλλαγς στο Συνταγματικ Νμο, που θα κουρψουν την αλαζονικ ισχ των αρχντων και θα κνουν πιο σεμνος και υπεθυνους λους μας · πολιτικος και πολτες.

Μακρι να μη κνουμε το διο λθος, που καναν οι Φιλισταοι με την ακρωση της μυκς δναμης του Σαμψν.



[i] Η Δαλιδ ταν Φιλισταα και μενε στην κοιλδα Σωρκ, η οποα βρσκεται μεταξ της Ιερουσαλμ και των ακτν της Μεσογεου.

[ii] Κατ τον αεμνηστο καθηγητ του Συνταγματικο Δικαου Αριστβουλο Μνεση, «Η ννοια του πολιτεματος συμππτει με την ουσιαστικ ννοια του Συντγματος»

 

-Σχλια

/ (θα πρπει να κνετε login για να αναρτσετε νο σχλιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB ( , Web development, )