Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
-
 
- -
  - |
 
     
-  

                                                                       

 Η Δημοκρατα συνυφασμνη με τις ευγενστερες επιδιξεις του ανθρπου αποτελε τη μεγαλτερη προσφορ της αρχαας Ελλδας στην ανθρωπτητα.

Σμερα το ζητομενο εναι αν μπορε να εφαρμοστε και πς.

Σμφωνα με τον σημεριν ομιλητ μας κ. Δημοσθνη Κυριαζ, καταλβαμε πως η ψηφιακ τεχνολογα δηλαδ το Internet, τα S.M.S., το κινητ μας τηλφωνο, εναι το χημα της συμμετοχς των πολιτν στη λψη των αποφσεων. Εναι το εργαλεο ψηφιακν δημοψηφισμτων, που γνονται εκολα, γργορα, με χαμηλ κστος και χωρς σκοπες μετακινσεις. Μπορομε να ψηφζουμε απ’  που κι αν βρισκμαστε!

τσι μπορομε ν’ απαντσουμε στο ερτημα πως μπορε να υλοποιηθε η μεση Δημοκρατα στα σημεριν κρτη, με τα εκατομμρια των πολιτν.

Την μεγλη σημασα του Δημοψηφσματος την διαπιστσαμε πρσφατα για την ψφιση του Ευρωσυντγματος, με τα δο ΟΧΙ της Γαλλας και της Ολλανδας. Και μετ απ’ αυτ το αποτλεσμα, τρομοκρατημνες οι κοινοβουλευτικς ολιγαρχικς κυβερνσεις, θλουν ν’ αλλξουν τον νμο των χωρν αυτν για τα δημοψηφσματα και να λαμβνουν και σ’ αυτς τα κοινοβολια τις αποφσεις χωρς τη συμμετοχ των Λαν.

Και αυτ τα λγα ψγματα δημοκρατας θλουν να τα καταργσουν. (Καρτλ κοινοβουλων).

Ο Κορνλιος Καστοριδης ονομζει τις σημερινς δημοκρατικς κυβερνσεις, «φιλελεθερες ολιγαρχες».

Ο Δημοσθνης Κυριαζς στο βιβλο του «Η μεση Δημοκρατα στην Τηλρια» γρφει :

«Στην αρχαα Ελλδα λειτουργοσε απ τα χρνια του Ομρου να τυπο δημοκρατικ πολτευμα. Η ονομασθεσα απ τον γκελς «Αυθρμητη Δημοκρατα». Γννημα της «Αυθρμητης Δημοκρατας» εναι η «κουλτορα του πολτη» των αρχαων Ελλνων.

Η Αθηνακ Δημοκρατα γεννθηκε απ τον μετασχηματισμ της «Αυθρμητης Δημοκρατας» εν η «μμεση Δημοκρατα;» απ τον μετασχηματισμ των μοναρχιν και φεουδαρχιν»

 Στην αθηνακ δημοκρατα Νμος δεν μποροσε να ψηφιστε, αν δεν υπρχε «προβολευμα» της Βουλς, αλλ πλι οτε τον παραμικρ νμο εχανε δικαωμα να ψηφσουν οι βουλευτς μνοι τους, πολ περισστερο δεν εχαν εξουσα να κρνουν να τσο σοβαρ ζτημα πως ο πλεμος. Αυτν τον ψφιζε προσωπικ ο λας.

Επ πλον, εντς ενς τους απ την ψφιση μιας προτσεως νμου μποροσε να ασκηθε καταγγελα, ρα και δωξη, απ οποιονδποτε πολτη κατ του προτενοντος το νμο καθς και κατ των προεδρευντων προτσεων, διτι η πρταση εχε ψηφισθε με παραπλνηση του Δμου και ταν "παρνομη" δηλαδ σε αντθεση με τους υφισταμνους νμους. Εν ο κατηγορομενος με γραφ παρανμων κρινταν νοχος, ττε ο νμος το ψφισμα που εχε προτενει ακυρωνταν και ο διος, προσωπικ υποχρενονταν σε πρστιμο, ενοτε πολ μεγλο, και σε ατιμα» ( Γ.Ν. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ «Η ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ» σελ. 34.)

 

Το Μαντεο δρυσε και προσττεψε την Αμφικτιονα, τον Ο.Η.Ε. της αρχαιτητας·  την κανε αντατη εξουσα δικαιοσνης και ομνοιας. Κθε πλη που κινδνευε απ την πλεονεξα δυνατο γετονα στην Αμφικτιονα κατφευγε, για να σταματσει την υλικ βα. τσι οδηγοσε ο Απλλων τις ζωηρς Ελληνικς δημοκρατες, τις πντα τοιμες να γερουν προς την αταξα. Ανγκασε τις πλεις να πολεμονε μ’ επιεκεια μεταξ τους, να μην καταστρφουν τα υδραγωγεα η μια της λλης, να μη σκοτσουν τους αιχμαλτους, να μη μολνουν τα εχθρικ πηγδια.

Απ την αντληψη αυτ ως το σγχρονο ατομικ πλεμο υπρχει τερστια διαφορ, που δεν εναι καθλου προς τιμ του πολιτισμο μας. «Υπρχουν ψη που δεν τα φτνουν οι προδοι της τεχνικς, μρη που δεν πας οτε με πραυλο. Εναι η χρα της ηθικς.» ( Χρστος Ζαλοκστας, ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ )

Αν υπρχε Δημοκρατα στην Αμερικ και στην Ευρπη, θα εχαν αποφευχθε οι δο μεγλοι ολθριοι πλεμοι στο Ιρκ και στη Γιουγκοσλαβα. Με το πρσχημα τι δεν χουν δημοκρατες οι χρες αυτς, πγαν να επιβλλουν δθεν την Δημοκρατα. Αλλ απ σο γνωρζουμε μνο οι δικτατορες επιβλλονται με πολμους και λλες φορς με λλες μεθδους.

Αλλ η αληθιν δημοκρατα θα λειτουργσει την ημρα που ο διος ο λας θα μπορε να την εφαρμσει σε κθε χρα. «Αν εναι ο λκκος σου πολ βαθς χρος με τα χρια σου να σηκωθες». (Κ. Βρναλης)

Ο πλεμος στο Ιρκ λοι γνωρζουμε πλον πως γινε για τα πετρλαια και εχε ολθρια αποτελσματα πρωτστως στις ανθρπινες ζως που χθηκαν και χνονται δυστυχς καθημεριν αλλ και περιβαλλοντολογικ και οικονομικ και οι καταστροφς σε λες τις υποδομς, σε αρχαιολογικ μνημεα και λεηλασες πως στο αρχαιολογικ Μουσεο της Βαγδτης.

Θα μποροσαμε να ψηφσουμε λοι οι Λαο μσω του Internet αν θλαμε να γνει χι αυτς ο πλεμος. λοι οι λαο σμφωνα με τις δημοσκοπσεις που βεβαως δεν λαμβνονται υπ’ ψη, γιατ δεν εναι δημοψηφσματα που χουν ισχ, μασταν κατ του πολμου. Εμες οι λληνες μασταν το 98% κατ.

Τρα η τιμ του πετρελαου εκτοξεθηκε στα ψη, η φτχεια χει ανβει στο κρεβτι μας και στρογγυλοκθεται και λοι μας υποφρουμε.

Σμερα λοι αισθανμαστε τι βρισκμαστε στο περιθριο σε τι συμβανει σε μας, χωρς εμς.

ταν ταν να μπει η Ελλδα στην Ε.Ε. και πρσφατα στην Ο.Ν.Ε. δεν γινε δημοψφισμα. Δεν μας ρτησαν. Νομζαμε τι λοι οι λαο της Ευρπης θα παρναμε τη ζω στα χρια μας. τι το ραμα του Ργα θα γινταν πραγματικτητα. Δυστυχς μας εξαπτησαν.

Τρα βλπουμε πως στην Ε.Ε., υπρχουν εργαζμενοι τριν και τεσσρων ταχυττων, εκατομμρια ανργων, και δεν συμμετχουμε σε καμι απφαση και οι γνμες μας δεν εισακογονται πουθεν.

Πρπει να πιστψουμε στην μεση Δημοκρατα και να προσπαθσουμε ν’ αλλξουμε την κατσταση, προς φελος λης της κοινωνας και χι προς φελος των ολγων που εναι τρα.

Ειδικ εμες οι λληνες, νας Λας πολυταξιδεμνος απ αρχαιοττων χρνων, θλουμε ναν κσμο αδελφωμνο, ειρηνικ και προπντων ελεθερο. Θλουμε ναν κσμο με Δημοκρατα και Ελευθερα χι μα παγκοσμιοποιημνη Δικτατορα!

Ο Μγας Αλξανδρος εναι ο πρτος που συλλαμβνει την ιδα της οικουμενικτητας. Η ιδα του αυτ τον καθιστ περισστερο σγχρονο απ’ λους. Και αυτ εναι που διατηρε την προσωπικτητ του και τη μνμη του σβεστη στο πρασμα του χρνου. Αυτ το οφελει σε μεγλο βαθμ στο μεγλο δσκαλο και φιλσοφο Αριστοτλη. «Η φση διδσκει». Προτιμ απ τη γεμτη ζω για λγους, τα γεμτα πιτα για τους πολλος. Χωρς τον Αλξανδρο, χωρς τη βιβλιοθκη και το Μουσεο της Αλεξνδρειας, θα χανταν η συνολικ παρδοση του Ελληνικο πολιτισμο, γρφει ο Χρστος Ζαλοκστας. Στο σημεο αυτ αξζει να θυμηθομε τον λγο του Μ. Αλεξνδρου στην πη.

 «Σας εχομαι, τρα που τελεωσαν οι πλεμοι, να ευτυχσετε με την ειρνη. λοι οι θνητο απ δω και πρα να ζσουν σαν νας λας, μονιασμνοι, για την κοιν προκοπ. Θεωρεστε την Οικουμνη πατρδα σας, με κοινος τους νμους, που θα κυβερνον οι ενρετοι, ανεξρτητα φυλς. Δεν ξεχωρζω τους ανθρπους, πως κνουν οι στενοκφαλοι, σε λληνες και Βαρβρους. Δεν μ’ ενδιαφρει η καταγωγ των πολιτν, οτε η ρτσα που γεννθηκαν. Τους καταμερζω μ’ να κριτριο – την αρετ. Για μνα κθε καλς ξνος εναι λληνας, και κθε κακς λληνας εναι χειρτερος απ Βρβαρο. Αν ποτ σας παρουσιαστον διαφορς, δε θα καταφγετε ποτ στα πλα, παρ θα τις λνετε ειρηνικ. Στην ανγκη θα σταθ εγ διαιτητς σας Το Θε δεν πρπει να τον νομζετε σαν αυταρχικ Κυβερντη, αλλ σαν κοιν Πατρα λων, στε η διαγωγ μας να μοιζει με τη συζω που κνουν τ’ αδλφια στην οικογνεια. Απ μρους μου σας θεωρ λους σους, λευκος μελαψος, και θα θελα να μην εστε απλο μνον υπκοοι της Κοινοπολιτεας μου, αλλ λοι μτοχοι, λοι συνταιροι. σο περνει απ το χρι μου, θα προσπαθσω να συντελεστον αυτ που υπσχομαι. Τον ρκο που δσαμε με τη σπονδ απψε, κρατστε τον σαν συμβλαιο αγπης».

τσι μλησε ο Αλξανδρος σε ανθρπους που πστευαν πως ο πλεμος, ο αινιος πλεμος,  ταν αναγκαος στον κσμο, εν αυτς αντθετα τους ευαγγελστηκε «επ γης ειρνην και ανθρποις ευδοκαν», μιαν απ τις ωραιτερες ιδες που ειπθηκαν ποτ.»

Ο Πλοταρχος στα «Ηθικ» γρφει πως ο Αλξανδρος με τις κατακτσεις του δεν ζτησε για τον εαυτ του οτε πρστυχες χαρς, οτε ξεφαντματα, παρ το καλ των ανθρπων, κνοντς τους να ζσουν με αγπη. τσι θελε να δικαισει το αμα που χθηκε σο να κατακτσει την Ασα. Για να κρνει κανες την πολιτικ ενς Ηγτη, πρπει να τον τοποθετσει στην εποχ που δρασε και να εξετσει τα αισθματα και τη νοοτροπα των συγχρνων του.

Ο Ερατοσθνης και ο Πλοταρχος γρφουν πως ο Αλξανδρος δο φορς κατ τη σπονδ τνισε καθαρ πως εννοε την ευτυχα λης της ανθρωπτητας, χι μνο των υπηκων του, λγοντας: «Πσιν ανθρποις ομνοιαν και ειρνην και κοινωναν προς αλλλους» κι στερα πλι αναφρθηκε στους «πανταχθεν ανθρπους». Ο Αλξανδρος δε θλησε ποτ να χωρσει τις φυλς, και επε το Θε «Πατρα λων», ρα τους ανθρπους αδλφια. Ο Πλοταρχος επαινε τη φρση ως «φιλοσοφτερη», απ’ σα εχαν διδξει ως ττε οι φιλσοφοι. Στο νου του Αλεξνδρου δε χωροσε ο μυωπικς τοπικισμς, τοτο το σαρκι που καταπονε ακμη τη Γη.

Το σστημα του να κτζει πλεις, δεχνει πσο εκτιμοσε το Αθηνακ στυ, αυτ το θαυμσιο κοινωνικ κτταρο. δρυε μικρς αυτνομες πολιτεες και ριζε Συμβολιο να τις διοικε και Συνλευση των πολιτν ν’ αποφασζει. Αν τχαινε να βιζεται, πλι χραζε μνος του τα σχδια για γυμναστριο και θατρο, που τα θεωροσε σαν το δημοτικ σχολεο για τους βαρβρους. στερα φευγε, φηνε μως πσω του ναν αρχιτκτονα κι ναν κοινοτρχη, τον «Επσκοπο», να την αποτελεισουν. Στις νες πλεις εξελληνζονταν πρτα οι μορφωμνοι πολτες και αυτο ανθρπευαν τους αγραμμτους πατριτες των. Αν ζοσε, το κρτος του θα στερεωνταν, επειδ ταν κρτος δκαιο». (Χρ. Ζαλοκστας, ΜΕΓΑΣ  ΑΛΕΧΑΝΡΟΣ)

«Το διο κανε και για τις Ελληνικς πλεις της Μ. Ασας που απελευθρωνε, εξορζοντας τους ολιγαρχικος. Αυτ αποδεικνει τι δεν  αδιαφοροσε για τους θεσμος που διναν περισστερες ελευθερες στο πλθος». ( Χρ. Μπαλγλου)

- Για να παρνουμε σωστς αποφσεις πρπει να χουμε σωστ πληροφορα.

- Στη Δημοκρατα δεν υπρχουν κμματα οτε εκλογς, συμμετχουν λοι οι πολτες με κλρωση.

- Οι νμοι και ο παραμικρς πρπει να ψηφζονται απ το λα.

Σμερα οι θεσμο εναι αναχρονιστικο.. Ο Δημοσθνης Κυριαζς στο βιβλο του, τονζει την δυναττητα της ψηφιακς τεχνολογας λγοντας:

 «Η σημεριν ψηφιακ τεχνολογα των αμφιενεργν (interactive) δικτων μπορε – αν το θελσουν και οι νθρωποι – να διασφαλσει:

Ελευθερα πρσβασης στην αποστολ και στη λψη της πληροφορας, κτι που σμερα εναι δικαωμα χωρς πρακτικ δυναττητα σκησς του. Σμερα πρσβαση στην αποστολ της πληροφορας δεν χουν λοι οι πολτες αλλ μνο οι νθρωποι των ΜΜΕ.

Λειτουργα των δημοκρατικν θεσμν (ενημρωση – δημοψηφσματα) με «ψηφιακ τρπο», που χει εξαιρετικ βελτιωμνες τιμς ευελιξας, ταχτητας, αξιοπιστας και κστους.

Οι παραπνω εξαιρετικ βελτιωμνες τιμς αποτελον καθημεριν πραγματικτητα στην παραγωγ υπηρεσιν και αγαθν στην εκπαδευση και την διοκηση, στην ρευνα και την ανπτυξη.

Η επερχμενη παγκοσμιοποηση και η περαιτρω ανπτυξη της τεχνολογας, καθιστον τη συμμετοχ των πολιτν στη λψη των «μγιστων» αποφσεων κρσιμη και ζωτικ.

Η δναμη της ψηφιακς τεχνολογας εναι τσο μεγλη, στε να αποτελε πειρασμ αν χι κνδυνο ταν χρησιμοποιεται για την σκηση της εξουσας απ τους ολγους και χι απ’ λους τους πολτες.

Και να μνο δημοψφισμα αν γινταν κθε χρνο, θα συνβαλλε αποφασιστικ στην αντιμετπιση της κρσης.

 Σμερα ργανα εξουσας εναι οι εκλεγμνοι απ τους πολτες εκπρσωπο τους. Η εξουσα των πολιτν χει περιορισθε στην επιλογ των εκπροσπων τους, που γνεται με καννες και πρακτικς που δεν καθορζονται απ τους πολτες, αλλ απ τους ρχοντες.

Η αντιμετπιση συνεπς της κρσης, απαιτε την ακρωση των αιτων που την προκαλον. Απαιτε την ορθολογικ συμμετοχ των πολιτν στη λψη των «μεγστων» αποφσεων. Η «εξουσα» της επιλογς των αρχντων που χουν σμερα ο πολτεςι   δεν εναι αρκετ».

 

Εμπρς λοιπν για την επαναφορ της μεσης Δημοκρατας με χημα την ψηφιακ τεχνολογα.


                                                                       

Το κεμενο εναι η ομιλα της Αναστασας Καρανκα, στις 10/1/2008 στο Πνευματικ Κντρο του Δμου Αθηναων, αθουσα Αντνη Τρτση,  στα πλασια των φιλοσοφικν σεμιναρων, με θμα «Ψηφιακ  Τεχνολογα και Δημοκρατα».

Ομιλητς αυτο του σεμιναρου ταν:  Ο Δημοσθνης Κυριαζς,  φυσικς-ηλεκτρονικς και η Αναστασα Καρανκα,  Προγραμματστρια Η/Υ.

 

 

 

-Σχλια

/ (θα πρπει να κνετε login για να αναρτσετε νο σχλιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB ( , Web development, )