Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
-
 
- -
  - |
 
     
-  

.

 

Η νομοτλεια της Ιστορας.

« Η γνση των πραγματικν γεγοντων του παρελθντος (της Ιστορας), οδηγε

σε αξιπιστες προβλψεις των γεγοντων του παρντος και του μλλοντος».

Η ποψη αυτ εναι γνωστ και σαν το δγμα της νομοτλειας της Ιστορας.

νας απ τους μεγλους υποστηρικτς αυτο του δγματος ταν ο Θουκυδδης,

ο οποος γραψε την ιστορα του Πελοποννησιακο Πολμου με υποδειγματικ

σεβασμ στην αλθεια των γεγοντων και διακρυξε τι: « Πρτο καθκον του

 ιστορικο εναι να αναζητσει την αλθεια με πεσμονα επιμον»

Σχετικ με το δγμα αυτ εναι και το ακλουθο απφθεγμα του Γκατε :

«ποιος την ιστορα δεν ξρει,

το πς και το γιατ εδ και τρεις χιλιδες χρνια,

στης αμθειας το σκοτδι μνει

και ζει μονχα απ τη μια στην λλη μρα».

Το μεγαλτερο πρβλημα που αντιμετωπζουμε την  παροσα περοδο εναι η οικονομικ κρση· εναι το ΠΩΣ θα βγομε απ την κρση.

Οι αναλσεις για την αιτα της κρσης και τους τρπους αντιμετπισης της εναι πολλς, οι οποες μως δεν αγγζουν την βαθτερη αιτα της κρσης.

Στις γραμμς που ακολουθον διατυπνεται μα ποψη για την αντιμετπιση της κρσης, που βασζεται στο δγμα της νομοτλειας της Ιστορας.

 

Ιστορα  Ξενοφντος - « Κθοδος των Μυρων»

πως θα θυμονται οι παλιτεροι απ τα Γυμνασιακ μαθματα, ο αδελφς του Βασιλι της Περσας Κρος, συγκντρωσε 13.000 λληνες μισθοφρους και 100.000 Ασιτες και βδισε εναντον του αδελφο του, βασιλι της Περσας Αρταξρξη, για    να τον ανατρψει και να γνει αυτς βασιλις.

Στη μχη στα Κοναξα της Βαβυλνας (401 πΧ ), το στρτευμα της «Ανβασις του Κρου», με πρωταγωνιστς τους λληνες πολεμιστς, κατατρπωσε μεν τις πολυπληθστερες δυνμεις του Αρταξρξη, αλλ η εκστρατεα πρε τλος γιατ στη μχη αυτ σκοτθηκε ο Κρος.

Μετ το θνατο του Κρου,  οι λληνες αποφσισαν να επιστρψουν στην Πατρδα τους, αλλ ο Αρταξρξης αποφσισε να τους εξοντσει, χωρς μως να συγκρουσθε ανοιχτ μαζ τους και να υποστε τις συνπειες της σγκρουσης.

χοντα απλυτη πεποθηση τι χωρς την καθοδγηση των ηγετν τους οι λληνες στρατιτες ταν καταδικασμνοι σε αφανισμ, συνθηκολγησε μαζ τους. Στη συνχεια  κλεσε την ηγεσα των Ελλνων για να διαβουλευθε δθεν για τη συνθηκολγηση και τους θαντωσε λους· τον αρχηγ των Ελλνων Κλαρχο, 4 στρατηγος, 20 λοχαγος και 200 οπλτες που συνδευαν την ηγεσα των Ελλνων.

Στην αντληψη του Πρση Βασιλι αυτ η πρξη ταν ισοδναμη με αφανισμ των  περπου μυρων ( 10.000) Ελλνων  στρατιωτν. ναν αφανισμ  χωρς κστος, ρσκο και απλειες.

Αυτ του η επιλογ θα εχε απλυτη επιτυχα για τους με δογματικ και μοναρχικ νοοτροπα Πρσες Ασιτες, χι μως και για τους με λογικ και δημοκρατικ νοοτροπα λληνες.

Μετ τη σφαγ των ηγετν τους, οι λληνες πραν με δημοκρατικς  διαδικασες αποφσεις για την αντιμετπιση του μεγλου κινδνου και τον καλτερο τρπο επιστροφς τους στην πατρδα. Στην λη προσπθεια σημαντικ ρλο παιξε νας εκ των μυρων·  ο  στρατιωτικς, φιλσοφος και ιστορικς συγγραφας Ξενοφν.

Οι βασικς δημοκρατικς αποφσεις που λαβαν οι μριοι  ταν :

  • Να επιβεβαισουν την βοληση τους για επιστροφ και να αναλβουν τους κινδνους και τις συνπειες του εγχειρματος.
  • Να επιλξουν τον δρμο της επιστροφς τους. Οι εναλλακτικο δρμοι ταν: ετε προς το Αιγαο διασχζοντας περιοχς που λεγχε ο Αρταξρξης, ετε προς τη Μαρη Θλασσα, διασχζοντας ορεινς και δσβατες περιοχς ( τα βουν του σημερινο Κουρδιστν και Αρμενας ), αντιμετωπζοντας τις πολεμικς φυλς της περιοχς και τις δσκολες συνθκες ιδως του επερχμενου χειμνα
  • Να επιλξουν τους ικαντερους εκ των μυρων οι οποοι θα αποτελοσαν την ηγεσα που θα οργνωνε στις λεπτομρειες την υλοποηση αυτν  των αποφσεων. 

Οι μριοι τελικ κατφεραν να πετχουν το στχο τους και να φτσουν στον Εξεινο Πντο, που μλις τον αντκρισαν φναξαν το ιστορικ, «Θλαττα, Θλαττα».

Η βαθτερη αιτα της επιτυχας της καθδου.

Η κθοδος των μυρων αποτελε μια μεγλη επιτυχα χι μνο για τα δεδομνα της εποχς εκενης αλλ και για τα δεδομνα της σημερινς εποχς. Αυτ που πτυχαν οι μριοι κατ βθος ταν η οργανωμνη μεταφορ μιας «πλης» 10.000 ανθρπων απ τη Βαβυλνα στη Τραπεζοντα, σε να περπου χρνο  (Σεπτμβριος 401 – Μιος 399 π.Χ )

Που οφελεται μως αυτ η επιτυχα ;;

Σε πρτη ανγνωση μοιζει να οφελεται στην στρατιωτικ κουλτορα - δηλαδ το θρρος, την τλμη, τη δναμη και την εκπαδευση - των Ελλνων στρατιωτν.  Η στρατιωτικ μως κουλτορα εναι απλυτα συνδεδεμνη με την ηγεσα των στρατιωτν.  Πργματι, με το θνατο του Κρου νας στρατς 113.000 πολεμιστν αποδιοργανθηκε και διαλθηκε αμσως, εκτς απ το μικρ τμμα αυτο, των μυρων Ελλνων. Το πιο σημαντικ μως εναι πως ταν στη συνχεια ο Αρταξρξης αποκεφλισε με δλο λη την ηγεσα των μυρων, πλι οι ¨λληνες  επιβωσαν και πτυχαν το θαμα της  «καθδου  των μυρων»· της καθδου στον Εξεινο Πντο.

Χωρς πρθεση υποβθμισης των στρατιωτικν ικανοττων των μυρων, νομζουμε πως η βαθτερη αιτα της επιτυχας των μυρων ταν η κουλτορα της πλης που εχαν· ταν η δημοκρατικ νοοτροπα τους.

Συμπερσματα και συνειρμο

Απ τα παραπνω συμπερανεται τι η κθοδος των μυρων αποτελε να μεγλο παρδειγμα υπρβασης  δσκολων προβλημτων εφαρμζοντας τις αρχς της μεσης  Δημοκρατας, γιατ τσι διασφαλζεται : Ευρεα αποδοχ των αποφσεων, πστη στην προσπθεια  και πραγματοποηση της με υψηλ  συνοχ.

Η κθοδος των μυρων αποδεικνει τι οι αποφσεις της αυθεντικς δημοκρατας χουν μεγαλτερη δναμη  και αποτελεσματικτητα απ τις «μελετημνες και σοφς» αποφσεις του κατεστημνου της εξουσας.

Την παροσα περοδο 10 εκατοντδες μριοι λληνες αντιμετωπζουμε μια μεγλη οικονομικ κρση.

Χρειζεται και σμερα να προυμε και να πραγματοποισουμε δσκολες αποφσεις σαν αυτς που πρα οι μριοι πριν απ 2.411 χρνια. Αν τα καταφρουμε  να δημιουργσουμε παρμοιες συνθκες πστης και συνοχς, με ιστορικ νομοτλεια θα ξεπερσουμε σντομα την κρση, θα δομε «φως στην κρη του τονελ» και θα φωνξουμε ξαν  το θλαττα, θλαττα.  

μως η σημεριν κουλτορα των απλν πολιτν και κυρως των ηγετν τους πολιτικν, δεν εναι η κουλτορα της πραγματικς δημοκρατας. Εναι η  κουλτορα της «δημοκρατας» των μεγλων και ψετικων λγων, που ο λας μας τα παρομοιζει με τα χινια του Μαρτου, που γργορα λινουν. ( τα λγια σου τα ψετικα σαν του Μαρτιο τα χινια).

Το σημεριν σστημα σκησης της εξουσας δεν χει τα χαρακτηριστικ της πραγματικς δημοκρατας, αλλ τα χαρακτηριστικ της μοναρχας ενς εκλεγμνου  «φωτισμνου ανδρς» που ουσιαστικ παρνει ο διος λες τις μεγλες αποφσεις χωρς τη συμμετοχ των πολιτν και κατ βθος χωρς τη συμμετοχ των αντιπροσπων τους. Η συμμετοχ της πλειοντητας των αντιπροσπων εναι μνο τυπικ και περιορζεται στην επικρωση των αποφσεων του φωτισμνου ηγτη και των στενν θεσμικν εξωθεσμικν συμβολων του.

να ττοιο μως πολτευμα δεν εναι Δημοκρατα. Απλ συνηθσαμε να το ονομζουμε δημοκρατα, πως συνηθσαμε να ονομζονται δημοκρατες, ακμη και   τα πολιτεματα που οι φωτισμνοι ηγτες δεν εκλγονται καν απ τους πολτες.

Εναι αυτονητο μως τι για να ισχσει σμερα αυτ η ιστορικ νομοτλεια και να υπερβομε την κρση, χρειζεται να επιστρψουμε στις αρχς της πραγματικς δημοκρατας.

Η τυχν αντιμετπιση της κρσης με τις διες «δημοκρατικς» αρχς και πρακτικς, χει ελχιστες πιθαντητες να μας βγλει απ την κρση, γιατ αυτς οι αρχς και πρακτικς δημιοργησαν  την κρση.

Αν η σημεριν πολιτικ ηγεσα πιστψει στη νομοτλεια της ιστορας και ακολουθσει τα διδγματα της ττε, η νοοτροπα της θα εξυγιανθε και με τη βοθεια των πολιτν η κρση θα ξεπεραστε γργορα.  

Σε αντθετη περπτωση, η υπρβαση της κρσης, θα πραγματοποιηθε μεν και πλι απ τους πολτες, αλλ με μεγλο κστος και σημαντικ αργοπορα γιατ οι πολτες θα υποχρεωθον να γκρεμσουν να αμετανητο πολιτικ σστημα που γννησε την κρση.

Μακρι να συμβε το πρτο σενριο.

Μακρι οι πολιτικο να καταλβουν τι τλειωσε ο χρνος που μποροσαν να συμπεριφροντε  «σαν του Μαρτιο τα χινια»

 

-Σχλια

/ (θα πρπει να κνετε login για να αναρτσετε νο σχλιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB ( , Web development, )