Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
-
 
- -
  - |
 
     
-  

Ο πολιτισμς μας, που γεννθηκε απ τους νεωτερισμος του 17ου αινα, χαρακτηρζεται απ την μεγλη ταχτητα αλλαγν και την αυξανμενη διακινδνευση, συνθλβοντας σους αρνονται την προσαρμογ στην ταχτητ του. Κινεται σαν να ανεξλεγκτο «τρελ χημα» που δεν μπορε καννας να ελγξει. 

Επειδ μως η πρσφατη ιστορα χει αποδεξει τι ο ολοκληρωτισμς και η γενικτερη διακινδνευση εναι στην φση της νεωτερικτητας, υπρξε νας προβληματισμς για τον τρπο μεωσης αυτν των κινδνων.

Ο επι σειρ ετν διευθυντς σπουδν του London School of Economics ντονι Γκντενς,  στο ργο του "Oι Συνπειες της Νεωτερικτητας" αναρωτιται «μχρι ποιο σημεου μπορομε να δαμσουμε το τζαγγερντ [1] τουλχιστον να το κατευθνουμε τσι στε να ελαχιστοποισουμε τους κινδνους και να μεγιστοποισουμε τις ευκαιρες που μας προσφρει η νεωτερικτητα». [2]

Ο Γκντενς τοποθετθηκε με αυτν την κλασικ δοκιμιακ γραφ στο τλος της προτελευταας δεκαετας του 20ου αινα. Απ ττε το τζαγγερντ χει αποκτσει μια λλη δυναμικ.

 Η πρταση του πιου μετασχηματισμο

Την εποχ που ο Γκντενς γραψε το βιβλο του αυτ, η λεγμενη πια χαμηλ πολιτικ φαινταν να δνει λσεις μσω της εξισορρπησης ζητημτων ισχος. Ο «πιος χαμηλς μετασχηματισμς» λειτοργησε εποικοδομητικ, εξισορροπντας τις δυνμεις εκμεταλλευμενος την ανγκη τους να διατηρον -στω για λγο- «το ηθικ τους παρδειγμα».

Για την ανγκη των Μεγλων δυνμεων να διατηρον το ηθικ παρδειγμα -με στχο την εδραωση της εξουσας τους- κανε λγο ο Μπρεζνσκι ενπιον της πρτης μεταψυχροπολεμικς δεκαετας και της δεκαετας που το περιβαλλοντικ πρβλημα θα απαιτοσε υψηλ παγκσμια προτεραιτητα μαζ με λλα ζητματα χαμηλς ατζντας πολιτικς στις διεθνες σχσεις και στην διακυβρνηση. Χαρακτηριστικ -της αντληψης του πιου μετασχηματισμο- εναι η φρση του τι «η ισχς μιας μεγλης δναμης ελαττνεται αν αυτ πψει να υπηρετε μια ιδα». [3] Το βιβλο του "Η Δετερη Ευκαιρα" διαπνεται απ την διαπστωση πως η Αμερικ χει χσει το ηθικ της κρος παοντας να εναι αμερληπτη στο Μεσανατολικ, ανογοντας φυλακς στο Γκουαντναμο, αποτελντας παρδειγμα προς αποφυγ για την μεωση του περιβαλλοντικο αποτυπματος κλπ και τι αυτ χει βλψει την ισχ της.

Τα διπολικ  σταυροειδ υποδεγματα εξισορρπησης που παρουσιζει ο Γκντενς στο βιβλο του λειτουργον -και λειτουργοσαν ως σε να σημεο. Εν μως θα μποροσαμε να αναμνουμε στε αυτ να λειτουργον στο διηνεκς, εμφανστηκαν νες εξελξεις που αντρεψαν τις προσδοκες του «χαμηλο μετασχηματισμο»:

1. παρ την ποια επιφυλακτικτητα που εχε αναπτξει η κοινωνα και η διανηση απναντι στην ραγδαα αξηση της διακινδνευσης της ζως και

2. παρ το γεγονς τι αναδεικνυταν μια τσο ελπιδοφρος εποχ παγκοσμιοποησης στε να κνει κποιους να πιστψουν πως ρθε το «τλος της ιστορας».

Παρλα αυτ κινθηκαν δυναμικς -σε να βαθμ παλνδρομες και σε να βαθμ καινοτμες-  που αντρεψαν λο αυτ το τοπο. Θα αναφερθομε λοιπν σε αυτ την δυναμικ ασυμμετρα που βρσκεται πλον εν εξελξει.

 Η αιφνδια ανατροπ – επαναφορ στην στρατηγικ επιβολς ισχος

Γινμαστε μρτυρες της επανατροφοδτησης της «δυναμικς ασυμμετρας» η οποα αποδυναμνει λες τις παρακαταθκες του εξανθρωπισμο της νεωτερικτητας [4]  που τσο επαχθς κρδισε ο πολτης και η ανθρωπτητα μσα στην ιστορα. Εκενο που δεν υπολογστηκε απ τους υπερμχους της πιας πολιτικς, εναι το κατ πσο υπρχουν πακτες με πολ μεγλη στρατηγικ ισχ, με υποβλητικ και παρασκηνιακ αυθεντα στις κυβερνσεις και στους διεθνες οργανισμος -που θα επιδωκαν κποια στιγμ που θα κριναν κατλληλη- να «αξιοποισουν» την μεταδιπολικ εποχ επιβλλοντας ρους και στρατηγικς ισχος.

Αυτ η αλλαγ συνβη εν οι κοινωνες παρμεναν με λυτα προβλματα φονταμενταλισμο και ανιστητας προσμνοντας λσεις -στο πεδο των διεθνν σχσεων, των ανθρπινων αναγκν και της διακυβρνησης- μσα απ το ανπτυγμα του λγου. μως, να υπερκεμενο πεδο παιγνου και στρατηγικς ισχος προκλεσε μια διακινδυνευτικ κνηση -μια δυναμικ ασυμμετρα- ανατροφοδοτντας τις εξελξεις προς την κατεθυνση της αναδιανομς ισχος αντιμετωπζοντας την λη κατσταση στα πλασια της ανταγωνιστικς κυριαρχας.

Στην ουσα παρακολουθομε την επιστροφ στην πολιτικ της διεθνοποιημνης ολιγαρχας. χι ββαια τι εχε αυτ ποτ απουσισει. Η διερυνση της ιδεολογικς αμβλτητας των λαν, και ο εφησυχασμς τους -μσα απ τις προσδοκες της πιας χαμηλς πολιτικς- επτρεψε στην διεθνοποιημνη ολιγαρχα να επιβλει περισστερο δραστικ μτρα, συνεχζοντας την εισβολ που εχε ξεκινσει η διακυβρνηση της Θτσερ, του Ριγκαν και ο καπιταλιστικς μετασχηματισμς της Κνας και των αναδυμενων οικονομιν.

 Το σκεπτικ της θεσμικς εκτροπς

Οι πακτες της επιβολς στρατηγικν ισχος:

1. Ερμνευσαν τον ορζοντα ως πεδο μεγλης αναδιανομς ισχος και συμφερντων.

2. Προβλεψαν την αξηση της ντασης της ανταγωνιστικτητας και αποφσισαν να ισχυροποισουν τις θσεις τους.

3. Αναγνρισαν την επερχμενη περιβαλλοντικ στεντητα -σε να βαθμ- και την ερμνευσαν ως να παργοντα που θα πρεπε να τον αφομοισουν μσα στο καπιταλιστικ βιομηχανικ αναπτυξιακ τους πρτυπο.

4. Διβλεψαν την φεση της οικονομικς πολιτικς και το ριο της ενσωμτωσης λων των κινημτων, και τον μετριασμ της προσπθεις τους λγο των συνθηκν ευημερας, της κοινωνας του θεματος σε πεδα χαμηλς πολιτικς και πολιτικς μειωμνης ισχος πολιτικς δετερης τροχις εν ταυτχρονα βλεπαν ευκαιρες εμβολισμο με να πρτυπα της πολιτικς δετερης τροχις, του πεδου των ΜΚΟ και του κοινωνικο πεδου.

5. Αναγνρισαν μια εν εξελξει διακβευση του οικονομικο ανθρωπολογικο προτπου.
Πργματι η ανθρωπτητα φτανε σε να σημεο διακλδωσης, διακμανσης και μετασχηματισμο μιας υβριδικς δυναμικς στο οικονομικ ανθρωπολογικ πρτυπο σε σχση με τον καταναλωτ, με την ανθρπινη ταυττητα, με τον μετασχηματισμ της μαζικτητας, και ου το κθε εξς.

6. Εκτμησαν τι μποροσαν να επανακεφαλαιοποισουν τους «αφηρημνους θεσμος» -πως τους αποκαλε ο Γκντενς- επιβλλοντας μορφς συγκεντρωτισμο εξουσας. Με τον συγκεντρωτισμ σκοπεουν να αποκτσουν μια διατακτικ δυναμικ σε πολλς περιπτσεις -στω μσω προβοκτσιας- λειτουργντας διχαστικ στο πολιτικ υποκεμενο πχ.

α) μεταξ των αναγκν ασφλειας και ελευθερας και
β) μεταξ αλληλεγγης και ευημερας.

 Εκτροπ εν μσω γενικευμνης κπωσης θεσμν και ανθρπων

τσι, η διαρκς ολιγαρχικ τξη -ως εθνικ και διεθνοποιημνη πυραμδα [5] εκτροπς- θερησε πως μποροσε να παρμβει καθοριστικ στις εξελξεις και να μοχλεσει την αναδιρθρωση της εμπργματης οικονομας -ακμη και με το λλοθι της «ευημερας για λους»-  μσω της υπερχρεωμνης ανπτυξης.

Μετ απ τις γεωπολιτικς κρσεις, την συνεχιζμενη παγκσμια κρση του 2008 και την επκταση των δημοσιονομικν πολιτικν μεωσης του χρους, τθηκε τλος στον πιο μετασχηματισμ. Το πρβλημα εντενεται απ το γεγονς τι δεν χει αναδυθε κποια ιδεολογικ κοσμοθεωρητικ και εναλλακτικ πρταση η οποα να μπορε να λειτουργσει:

  1. τσο στην μικρ κλμακα ως βιωματικ του προσπου και της ομδας αλλ και
  2. σο και στην μεγλη κλμακα ως βιωματικ των μεγλων κινημτων.

Αυτς οι εξελξεις χουν ως συνπεια το τζαγγερντ να εναι πολ πιο ανεξλεγκτο απ τι ταν πριν 20 χρνια, και για το οποο αναζητοσε τρπους ελγχου του ο Γκντενς. Σμερα, χουμε να πυρηνικ, περιβαλλοντικ, κοινωνικ και οικονομικ ιστορικ τζαγγερντ. Οι θεσμο φτασαν στο ζενθ τους και τρα κινονται προς το ναδρ. Η κυκλικτητα [6] ενσωματνει χι μνο αναδρασιακ ενθαλπα αλλ και εντροπα. Το φαινμενο της κυκλικτητας –σε σχση με την γνση και τις διαδικασες- απασχλησε επσης τον Γκντενς.

Η υπερεξειδκευση των μετπων διακινδνευσης προκαλε την κπωση της εγργορσης. Στην αναπτυξιακ κπωση εχε επισημνει ο Γκιντενς τι θα βρισκταν η ανθρωπολογικ διακλδωση. Βρισκμαστε πλον σε μια κπωση ανθρπων και θεσμν.

Αυτ τη στιγμ, (2011) εναι αδναμη μια αμφδρομη δυναμικ μεταξ της μεγλης και της μικρς κλμακας –πως αιτετο και μποροσε να γνει πριν απ δο δεκαετες. Παρ την διευκλυνση της διακνησης της πληροφορα μσω του διαδικτου και το τι οι κκλοι της επικοινωνας στην πολιτικ εναι ταχτεροι, παρλα αυτ βρισκμαστε σε μια ειδικ συνθκη αποξνωσης της μεγλης κλμακας (του συνλου της ανθρωπτητας). Αυτ η αποξνωση αποτελε ζτημα πρθεσης της ολιγαρχικς τξης. Εξαιτας τσο της γεωγραφικς επκτασης της αποξνωσης σο και της ανθρωπολογικς βαθτητς της τα πργματα δεν εξελσσονται  σε θετικ κατεθυνση.    Η παγδευση του ανθρπου στις αδρτητες και στις αδρανειακτητες εκτενεται. Η κοινωνα του θεματος λειτουργε καταλυτικ σε αυτ -πως και ο κατασκευασμνος εαυτς.

Το υποκεμενο πλον ρυθμζεται απ νες ανθρωπολογικς και ψυχολογικς συνθκες ταυτχρονα με τις θεσμικς αλλαγς. Θα λγαμε τι αναδεχθηκε νας θρυβος και νας πληθωρισμς σημτων, τα οποα:

  1. αλληλενεργον στο ναρκισσιστικ πεδο,
  2. αλληλενεργον το λγο σε ανεπεξργαστα πεδα, που λειτουργον αρχγονοι ψυχολογικο αυτοματισμο.


Τι χει αλλξει σε σχση με το παρελθν

Υπ μια ποψη η εποχ μας διακρνεται σε σχση με το παρελθν απ:

1. Την μεγθυνση του ενεργο πληθυσμο -επικοινωνιακ οικονομικ και πολιτικ- με ρους ανερμτιστους.

2. Τον πληροφοριακ τον σημειολογικ βομβαρδισμ τον θρυβο με ρους ετεροκαθορισμο απ την διαφμιση.

3. Την κοινωνα του θεματος.

4. Την ενεργοποηση των τιτανικν στοιχεων του ψυχισμο.

Η ενεργοποηση των τιτανικν στοιχεων του ψυχισμο, γνεται σε να μεγλο πλθος -και διογκνεται διαγενεακ με την τελευταα γενε- ως αποσνδεση ως απσχιση της λειτουργας του εαυτο στο εππεδο του φλοιο του εγκεφλου.  Αναδεικνεται δηλαδ μια να δυναμικ που χει επσης ψυχολογικς, νευρολογικς και οργανικς αναφορς. Ταυτχρονα χει και αναφορς στην κουλτορα, την γλσσα, τη μουσικ και το θορυβδες περιβλλον ως υποκατσταση της εσωτερικτητας και της επικοινωνας. Η κπτωση της γλσσας γνεται πολ πιο αδρ -υπ την αρνητικ ννοια του ρου- χονδροειδς.  Η δυναμικ της γλσσας εν θα μποροσε να λειτουργε ως ενθαλπα λειτουργε ως παργοντας εντροπας και αποδμησης.

Αυτ χει ως συνπεια να εντενεται η ανεπρκεια των υποκειμνων. Η πληθυσμιακ αξηση του αριθμο των ανεπαρκν υποκειμνων αυξνει στατιστικ τις πιθαντητες κατρρευσης της ανθρωπτητας και του συστματος.

Η ανθρωπολογικ διορατικτητα δεν αναδεικνεται οτε απ αυτος που κυβερννε αλλ οτε και απ αυτος που διεκδικον την διαλεκτικ μεταξ του κυρου και του δολου, η οποα χει πρει περισστερο δυσδικριτες δυναμικς -παρ την αδρτητ της- απ την εποχ της εθελοδουλας του Ετιν ντε Λα Μποεσ [7] μχρι την κοινωνα του θεματος του Γκυ Ντεμπρ. [8]  Τα πργματα χουν γνει πολ πιο δσκολα σε αυτ το σημεο. Σε αυτν την ιστορικ φση, ο νθρωπος δεν παλινδρομε πλον με την επτευξη του στχου –πως συνβαινε στο παρελθν- που εχε μπροστ του την αγωνιστικ αντιπαλτητα ως κινητριο ρυθμιστ του.

 Οδικς χρτης προς ναν νο συντακτικ πολιτισμ

λο και πιο πολ, αναδεικνεται ως μνη λση, μια δημιουργικ συντακτικ πολιτικ και νας νος συντακτικς πολιτισμς, πως συνβη σε μεγλες κρσεις λαν στην ιστορα τους. Μνο που αυτ την φορ,  πρπει να γνει η συντακτικ αμεστητα και καθοριστικτητα της βολησης πρπει να εκφραστε μσω της σνταξης της αφετηρας του μλλοντος -τσο σε παγκσμιο σο και σε τοπικ εππεδο.

Η εξλιξη και η ιστορα απ δω και πρα εξελσσεται λο και πιο ντονα ως νας εμφλιος δο ανθρωπολογικν επιλογν στσεων της αστικς τξης, σαν μεγλος Εμφλιος που θα κριθε σε πολλς αλλ και σε κρσιμες μχες:

1. Στην μια πλευρ θα συνταχθε η συντριπτικ πλειοψηφα της εργατικς τξης και των αγροτν, η πλειοψηφα των διανοουμνων χαρακτηριζμενη απ μια να δυναμικ και υποστηριζμενη απο το οπλοστσιο των επιστημν του ανθρπου.

2. Στην λλη πλευρ θα συνταχθον οι τυφλο λτρεις, οι πσχοντες απ την αυταπτη της λαγνεας της ισχος, των συμφερντων και της εξουσας. Οι ξνοι στο νημα, στον λγο και στην αλληλεγγη.

Εξαρτται στους ανθρπους της σκψης αν θα ενεργοποισουν με ομαδικτητα, με δικτωση και με συνεργατικτητα την δυναμικ τους και την βολησ τους.

Εξαρτται απ τους λαος και τις κοινωνες απ το αν θα στοχαστον και θα επαναπροσδιορσουν την σχση τους με την πολιτικ.

Εξαρτται απ τους καταναλωτς τους εργαζμενους απ το αν θα επαναπροσανατολσουν την σχση τους με την οικονομα και την αγορ.

Σε αυτ την σγκρουση οπωσδποτε θα λβουν μρος και οι θρησκεες οι οποες θα εναι θεμελιωδς διχασμνες μεταξ:

  1. αυτν που διαθτουν την ηρωικτητα της αλληλεγγης και που στοχζονται φιλοσοφικ και
  2. αυτν που εκφρζουν το φονταμενταλισμ και την λαγνεα της αμετατροπας και της εξουσας.

Η δξα –τσο για την νκη σο και για την ττα του ανθρπου- θα ανκει στην πολιτικ και σε μκος χρνου στην παιδεα. Εκε θα συγκεντρωθον λα τα στοιχεα της δυνμεως και της βουλσεως, με το φως των κοινωνικν και οικονομικν επιστημν με το φως της αυτογνωσας αλλ και της οικουμενικτητας του ανθρπου.

Δεν χρειζεται πια να παραχωρομε μερδιο δραματικτητας στο θαμα σο και υγεις να εναι αυτ. λες οι δυνμεις του ψυχισμο μας και του λογισμο μας πρπει να ανακληθον μσα μας επ μακρν για μια συντακτικ στρατι λγου, βολησης και πολιτικς δημιουργας.

Το εγχερημα εναι πολ πιο μεγλης δυναμικς και απαιτητικτητας απ τι ταν στο δετερο παγκσμιο πλεμο και απαιτε μια νηφλια,  διαρκ και ισχυρ αμεστητα. Χρειζεται να παραχθε μια να ενσυνεδητη οικουμενικ συνοχ μια συνοχ με λγο, με αμεστητα και δημιουργικ συνθετικτητα.

Ο δρμος εναι δσκολος και οι καιρο ενδιαφροντες. πως λεγε ο ποιητς Φρντριχ Χλντερλιν «που κνδυνος εναι, εκε και η σωτηρα». [9]


Συμπρασμα - σνοψη

  • Ο πολιτισμς που γεννθηκε απ την νεοτερικτητα κινεται με μεγλη ταχτητα αλλαγν και αυξανμενη διακινδνευση, συνθλβοντας σους αρνονται την προσαρμογ στην ταχτητ του.
  • Ως απντηση στους βαιους ρυθμος και τους αυξανμενους κινδνους προτθηκε ο «χαμηλς μετασχηματισμς» που αξιοποιοσε την ανγκη των δυνμεων να επιδεικνουν το ηθικ παρδειγμα ακμη και ως σκοπιμτητα για την διατρηση της δναμ τους.
  • Ακολοθησε μια περοδος ευημερας και προσδοκιν που ενσωμτωσε το μεγλο σνολο της κοινωνας σε να κλμα εφησυχασμο και αποξνωσης απ τα κοιν.
  • Ττε η οικονομικ ολιγαρχα κρινε πως μποροσε να επιχειρσει βαια –με χρση ισχος- μια ευρεας κτασης θεσμικ εκτροπ και αναδιανομ ισχος επιβλλοντας να συγκεντρωτικ μοντλο εξουσας. Ο τρπος χειρισμο του ζητματος της ασφλειας απ ασμμετρες απειλς και της μετατροπς του προβλματος της φοσκας σε δημοσιονομικ πρβλημα χρους σβησαν τις υποσχσεις της «πιας ισχος».
  • Μσα σε αυτ το νο πλασιο, ως μοναδικ λση φαντζει η δημιουργικ συντακτικ πολιτικ.
  • Θα υπρξει μια σγκρουση ανμεσα σε δο ανθρωπολογικ μοντλα. Σημειολογικ θα συγκρουστον το μοντλο της καλς θλησης με το μοντλο της ισχος και της παρδοσης στον φβο. Η πολιτικ (μεσα) και η παιδεα (μακροχρνια) θα αποτελσουν την αιχμ του δρατος γι’ αυτ την σγκρουση.
  • Το εγχερημα εναι πολ πιο μεγλης δυναμικς και απαιτητικτητας απ τι ταν στο δετερο παγκσμιο πλεμο και απαιτε μια νηφλια,  διαρκ και ισχυρ αμεστητα.

λες οι δυνμεις του ψυχισμο μας και του λογισμο μας πρπει να ανακληθον μσα μας επ μακρν για μια συντακτικ στρατι λγου, βολησης και πολιτικς δημιουργας.

 

 

Αναφορς:
[1] Το χημα αυτ αποδθηκε στα θωρηκτ πλοα, αλλ αποτελε και αναφορ στην βαθτερη χειμαρρδη δυναμικ του Κρσνα πως αυτ φανερθηκε στον μαθητ του Αρτζονα στο πος Μπαγκαβτ Γκτα. Αυτν την δυναμικ επικαιροποησε ο επικεφαλς του προγρμματος Μανχταν, του σχεδου που υλοποησε την πρτη ατομικ βμβα-  χρησιμοποιντας σε συνντευξ του στην τηλεραση μια φρση απ το πος αυτ λγοντας «τρα γινα ο θνατος, ο καταστροφας των κσμων».

Το «τζαγγερντ» που αναφρει ο ντονι Γκντενς, στο βιβλο του "Οι Συνπειες της Νεωτερικτητας" «προρχεται απ την ινδικ λξη jagannath -ρχοντας του κσμου, και εναι ττλος του Κρσνα να εδωλο αυτς της θετητας περιφρεται κθε χρνο στους δρμους πνω σε πελριο χημα κτω απ το οποο λγεται τι πεφταν οι οπαδο του για να συντριβον απ τους τροχος» Ο ντονι Γκντενς το χρησιμοποιε για να παραστσει με μια εικνα τον «φρενρη ρυθμ αλλαγν» -που αποτελε τη φση του σγχρονου νεωτερικο κσμου-  που «συντρβει σους του αντιστκονται» ζντας σε να κσμο που «ποτ δεν θα κατορθσουμε να αισθανθομε απλυτα ασφαλες». σελ 170

Giddens Anthony, 2001, "Οι Συνπειες της Νεωτερικτητας", εκδσεις Κριτικ

[2] το διο, σελ. 183

[3] Brzezinski Zbigniew, "Η Δετερη Ευκαιρα", εκδσεις Α.Α.Λιβνη
[4] «Η νεωτερικτητα αναφρεται σε τρπους κοινωνικς ζως οργνωσης που εμφανστηκαν στην Ευρπη απ τον δκατο βδομο αινα κι πειτα, εν στην συνχεια σκησαν επιρρο λγο – πολ σε παγκσμια κλμακα»
Giddens Anthony, 2001, "Οι συνπειες της Νεωτερικτητας", εκδσεις Κριτικ, σελ. 15

[5] Ζσης Γιννης, 2010,

α) ΠΩΣ ΣΤΗΘΗΚΕ Η "ΠΥΡΑΜΙΔΑ" ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

β) H ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΣΤΡΕΒΛΗΣ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Η' ΤΗΣ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
[6] Ζσης Γιννης, 2011,

α) Η ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗΣ

β) ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΗ ΛΥΣΗ
[7] Ετιν ντε Λα Μποεσ, 1995, "Πραγματεα περ Εθελοδουλεας", εκδσεις Πανοπτικν

[8] Γκυ Ντεμπρ, 2000, "Η Κοινωνα του Θεματος", εκδσεις Διεθνς Βιβλιοθκη

[9] Χλντερλιν Φρντριχ, "Πτμος και λλα Ποιματα", εκδσεις Αιγκερως, σελ. 103

 Διαβστε επσης:

-Κρσεις & Βισιμα Σχδια για το μλλον στον 21ο αινα

 

 

 

Σημεωση Ιστοσελδας

Ο Γιννης Ζσης ταν συγγραφας, δημοσιογρφος και ποιητς. Σποδασε Οικονομικ στην ΑΣΟΕΕ, Παιδαγωγικ στην Παιδαγωγικ Ακαδημα Λαμας και Πολιτικς Επιστμες στο Πντειο Πανεπιστμιο Αθηνν. Διατλεσε διακεκριμνο  στλεχος:  της ΜΚΟ  Σλων για τη Σνθεση και τον Οικολογικ Πολιτισμ στον 21ο Αινα, της www.solon.org.gr και του τηλεοπτικο σταθμο  STAR TV Κεντρικς Ελλδας.

Με το υψηλ θος του και την αξιλογη προσφορ του τμησε τον κλδο που υπηρτησε αλλ και την ιδιαιτρα του πατρδα τη Λαμα, την Φθιτιδα .

φυγε πολ νωρς, αλλ οι ιδες και το ργο του μειναν.

λοι αυτο που τον γνρισαν και συνεργστηκαν μαζ του θα τον θυμμαστε με σεβασμ και αγπη.

Δ.Κ

 

-Σχλια

/ (θα πρπει να κνετε login για να αναρτσετε νο σχλιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB ( , Web development, )