Digital Direct Democracy
   
e-mail
-
-
 
- -
  - |
 
     
-  

 

Οι Νμοι εφαρμζονται ταν ισχει η μα, /και οι δο απ τις ακλουθες προποθσεις :  

(1)   ταν η εφαρμογ τους συνιστ ελεθερη, συνειδητ και κθυμη επιλογ λων των πολιτν·  των αρχμενων και, πρωτστως, των αρχντων[1] πολιτν.      

(2)   ταν η εφαρμογ τους συνιστ εξαναγκασμνη απ την ισχ του κρτους υποχρωση· ταν δηλαδ, οι παραβτες των Νμων τιμωρονται με τις διες διαδικασες και τις διες  ποινς, ετε εναι αρχμενοι, ετε εναι ρχοντες.

Βασικ στοιχεο για την εδραωση και την αποτελεσματικτητα των παραπνω δο προποθσεων αποτελε η καθολικ και χωρς διακρσεις εφαρμογ των Νμων. Αν αυτ το στοιχεο δεν υπρχει, ττε η εφαρμογ των  Νμων χωλανει, ετε εναι αποτλεσμα ελεθερης, ετε εξαναγκασμνης απ την κρατικ βα επιλογς.   

Για ευνητους λγους, η εφαρμογ των Νμων στην πρξη πραγματοποιεται με μικτ τρπο· τσο με ελεθερη σο και με εξαναγκασμνη επιλογ.  

Η εξαναγκασμνη μως εφαρμογ των Νμων ταυτζεται με σκηση  βας απ το κρτος. Αυτ η βα ονομσθηκε απ φιλοσφους και κοινωνιολγους «νμιμη βα» και αποτελε να απ τα βασικτερα, αλλ και τα πιο αμφιλεγμενα γνωρσματα του Κρτους. Κποιοι μλιστα φτασαν να ορζουν το Κρτος σαν «το φορα που χει το ηθικ και θεσμικ δικαωμα σκησης νμιμης  βας». Και κποιοι λλοι σαν  «το μονοπλιο της βας.»

Τυπικ η σκηση  νμιμης βας θεωρεται δικαιολογημνη ταν χει σαν στχο την εφαρμογ των Νμων, ουσιαστικ μως ταν χει σαν στχο την υπηρτηση των αξιν της δικαιοσνης και της ιστητας των πολιτν· την χωρς διακρσεις προστασα των πολιτν.

Προστατεουν μως πντοτε οι Νμοι τους πολτες ;

Η σκηση νμιμης βας αποβλπει πντοτε στην προστασα λων των πολιτν· των αρχμενων  και αρχντων πολιτν ;

Μπως η σκηση βας προστατεει, σε κποιες τουλχιστον περιπτσεις, μνο αυτος που στην ουσα δημιουργον τους Νμους, δηλαδ τους σημερινος «ουσιαστικος ρχοντες»;

Αποτελε γενικ διαπστωση τι στη Χρα μας οτε ελεθερη, οτε εξαναγκασμνη εφαρμογ των Νμων υπρχει. Αιτα αυτο του φαινομνου εναι τι η πλειοντητα των πολιτν πιστεει πως οι Νμοι δεν υπηρετον τα συμφροντα των πολλν, και τι η εφαρμογ τους γνεται με διακρσεις· λλη εφαρμογ γνεται για τους αρχμενους και λλη για τους ουσιαστικ ρχοντες. Βαθτερη μως αιτα της μη εφαρμογς των νμων εναι τα εγγεν χαρακτηριστικ του πολιτικο συστματος. Αυτ εναι που δημιουργον και συντηρον αυτν  την κατσταση.

Πργματι, σμφωνα με τις αρχς και τις πρακτικς της σημερινς Αντιπροσωπευτικς Δημοκρατας η κυβρνηση της Χρας ασκεται απ τους εκλεγμνους αντιπροσπους των πολιτν, που χουν το θεσμικ δικαωμα να αποφασζουν νμους χωρς καμι ουσιαστικ συμμετοχ των πολιτν.

Στη σημεριν  δημοκρατα μας, η δημιουργα των νμων θεσμικ ανκει στην αρμοδιτητα των εκλεγμνων αντιπροσπων/βουλευτν,  των οποων μως η εκλογ ισχυρ εξαρτται απ τον αρχηγ του κμματος. Στα πλασια αυτς και πολλν λλων παρμοιων πρακτικν /και θεσμν, η δημιουργα  των νμων μετεξελχθηκε σε ουσιαστικ – χι θεσμικ - αρμοδιτητα του αρχηγο του κμματος της πλειοψηφας, του πρωθυπουργο.  

Με ττοια χαρακτηριστικ του συστματος, η προσδοκα δημιουργας Νμων καθολικς προστασας και εφαρμογς, νομοτελειακ χει μικρ πιθαντητα. χει μικρ πιθαντητα, γιατ απαιτε την υπρβαση του φυσικο και λογικο Αξιματος, σμφωνα με το οποο,  « Ο Δημιουργς υπρκειται των Δημιουργημτων του».(Δημιουργς = Βουλευτς πλειοψηφας,  Δημιοργημα = Νμοι).

Για να εναι οι Νμοι υπερνω των δημιουργν τους, πρπει να εγκρνονται απ τους πολτες, , επειδ αυτ χει δυσκολες, να επγονται και να περιορζονται απ βασικς αποφσεις των πολιτν. Σε αυτ την περπτωση η ισχς του δημιουργο των Νμων διαχεται στο σνολο των πολιτν και οι πιθαντητες για αποφσεις με ιδιοτλεια και  διακρσεις ελαχιστοποιονται, εν παρλληλα μεγιστοποιεται η ελεθερη και κθυμη αποδοχ των Νμων.  

Απ τα προηγομενα προκπτει τι η πραγματικ ατια για την οποα σμερα δεν κυβερννε οι νμοι αλλ οι νθρωποι, βρσκεται  στα εγγεν χαρακτηριστικ του πολιτεματος και χι  στα προσωπικ χαρακτηριστικ των αρχντων και αρχομνων πολιτν. Με τα δια χαρακτηριστικ πολιτεματος θα υπρχουν τα δια αποτελσματα, ανεξρτητα απ τις πνευματικς και ηθικς δυνμεις των αντιπροσπων που θα εκλγουμε. Και κτι ακμη. Τυχν εκλεγμνοι αντιπρσωποι, με πνευματικ και ηθικ χαρακτηριστικ ασμβατα με αυτ του συστματος, θα ακυρνονται και θα απορρπτονται απ το σστημα. 

Στο πολτευμα της αυθεντικς, της αρχαιοελληνικς Δημοκρατας, πραγματικς κυβερντης εναι ο Νμος και χι ο νθρωπος.

Να τι γρφει για το θμα αυτ ο Ηρδοτος στο Η  βιβλο του. Το αντιγρφουμε απ  βιβλο[2] της μεγλης  Ελληνστριας και Ουμανστριας, της αεμνηστης μεγλης Ελληνδας εκ Γαλλας, Jacqueline De Romilly :

 

…Ο βασιλις Ξρξης αναρωτιται πως μπορον οι λληνες να αντισταθον στον τερστιο στρατ του.  νας Σπαρτιτης που βρσκεται κοντ του, του δνει μα εκπληκτικ απντηση. Ο βασιλις ρωτ λοιπν: «Πως θα μπορσει να αντισταθε αυτς ο μικρς λας; Δεν χουν ναν αρχηγ ο οποος, πως εγ, μπορε να κνει τους ανθρπους να υπακοσουν χτυπντας τους, χρησιμοποιντας τη βα». Και ο Σπαρτιτης απαντ: «Επειδ χουν ναν αρχηγ τον οποον τρμουν ακμη περισστερο απ’ τι τρμουν εσνα οι υποτελες σου. Ο Αρχηγς αυτς εναι ο Νμος»

Σμερα η απντηση αυτ μπορε να ξαφνιζει. Περιγρφει να καθεστς, αντθετο με την τυραννδα που η κυριαρχα ασκεται μσω του νμου και χι απ ναν νδρα…..Η Αθνα πρεπε να επιμενει σε αυτ την ιδα του νμου σε αντθεση με την τυραννδα. Και ο Ευριπδης διακηρττει στις Ικτιδες τι για να τραννο…,« Ο νμος, εναι η θληση του»…

 

Στη σημεριν αντιπροσωπευτικ δημοκρατας μας, οι πολτες γνωρζουν και βινουν το πως δημιουργονται και πως εφαρμζονται οι Νμοι.

Γνωρζουν την ασυλα που χουν οι βουλευτς κι οι «ουσιαστικο ρχοντες».

Γνωρζουν πσο μειθηκαν, για την αντιμετπιση της οικονομικς κρσης,  οι δαπνες: Στους Βουλευτς, στη Βουλ, στις επιδοτσεις των πολιτικν κομμτων, στα μλη και στενος συνεργτες/συμβολους της Κυβρνησης, και πσο στους αρχμενους απλος πολτες (συνταξιοχους, μισθωτος, εργτες).

Αυτ η γνση και η εμπειρα εναι που με φυσικ νομοτλεια διαμορφνει  την εκτμηση και τον σεβασμ των πολιτν προς τους Νμους.

Τα παραπνω στοιχεα αποτελον μα σαφ απντηση στο ερτημα «Γιατ δεν εφαρμζονται οι νμοι στην Ελλδα» και ακμη εξηγον, αν δεν δικαιολογον, κποιες ακραες απψεις τι με τις υπρχουσες συνθκες οι πολτες χουν υποχρωση να μην εφαρμζουν τους νμους.

Η τελευταα μως ποψη δεν εναι λση γιατ αν εφαρμοσθε, θα οδηγηθομε, με βεβαιτητα,  στο Χος και στο Θνατο των κοινωνιν.

Για να αντιμετωπιστε αυτς ο ορατς και μεγλος κνδυνος, νας μνο τρπος υπρχει: Να ξαναγνει ο Νμος Κυβερντης των πολιτν.

Να ξαναγυρσουμε στις αρχς της αρχαιοελληνικς Δημοκρατα, που προφανς θα προσαρμοσθον στα κοινωνικ, οικονομικ και τεχνολογικ δεδομνα του 21ου αινα.

Η να ψηφιακ τεχνολογα αποτελε ευκαιρα και χημα για μα ττοια αλλαγ.

Μακρι οι πολτες, οι πολιτικο και οι πνευματικο ηγτες να πιστψουν στη σκοπιμτητα και εφικττητα αυτς της αλλαγς.

Μακρι οι φανταστικς δυναττητες της νας τεχνολογας να χρησιμοποιηθον για την ορθολογικ συμμετοχ των πολιτν στην  σκηση της εξουσας και να μη χρησιμοποιηθον για την σκηση της εξουσας απ «φωτισμνους ηγτες - μεγλους αδελφος».



[1] Με τον ρο ρχοντες εννοομε τους πολτες που ασκον εξουσα. Προφανς κορυφαοι ρχοντες εναι αυτο που αποφασζουν του Νμους. Με τον ρο αρχμενοι εννοομε τους απλος πολτες που ουσιαστικ εναι μνο αποδκτες εξουσας, παρ τις γνωστς βερμπαλιστικς διακηρξεις αρχντων και φιλοσοφοντων τι «Αφντης εναι ο Λας».

[2] Jacqueline De Romilly  της Γαλλικς Ακαδημας. «Πσο επκαιρη εναι η Αθηνακ Δημοκρατα σμερα ;». Εκδοτικ Ερμς ΕΠΕ, 2009.

 

-Σχλια

/ (θα πρπει να κνετε login για να αναρτσετε νο σχλιο)

-

 

 

2009-2012 ALL ABOUT WEB ( , Web development, )